Skip to content

چگونه در ردیف کارآفرینان موفق قرار بگیریم؟

Home وبلاگ چگونه در ردیف کارآفرینان موفق قرار بگیریم؟
Rate this post
کارآفرین موفق در یک روز ساخته نمی‌شوند. همدلی با مشتریان برای به دست آوردن تاج “کارآفرینی” همت و اراده، تحمل شکست‌های متعدد، انعطاف پذیری زیاد و تعهدی طولانی مدت (بخوانید جاودانه) نیاز دارد.

 

 

اما در یک فضای کسب و کار که در حال حاضر بسیاری از نوآوران در حال رونق هستند. چگونه شما به عنوان یک کارآفرین می‌توانید وضعیت نامرتب را بریده و جایگاه خوبی برای تجارت خود ایجاد کنید؟ به ویژه هنگامی که مجبورید بیشتر اوقات بین مشتریان فعلی و احتمالی، شرکای تجاری، عملکردهای تجاری و موارد دیگر جابجا شوید.

در حالی که با برخی از مخاطبین خود، که کارآفرینان موفقی هستند تماس گرفتیم، در مورد استراتژی‌هایی که می‌توانند برای کار آفرینی مفید باشند صحبت کردیم. در اینجا یک جمع بندی بسیار ساده از همان مطلب را برای شما ارائه می‌کنیم.

تعهد همیشگی برای دستیابی به رضایت مشتری

گرچه ممکن است استراتژی های ایجاد فرصت در بازار برای مشاغل مختلف، متفاوت باشد، اما در هسته اصلی این کار تمرکز بر داشتن “تعهد در برابر مشتری” است، چه در دفتر کار خود باشید و چه در حال حرکت همیشه باید سعی کنیم پاسخ گوی مشتری باشیم؛ در اینجا مشتری می‌تواند مصرف کننده نهایی، شرکا و حتی کارمندان شرکت شما باشد.

حوزه صنعتی که تجارت شما در آن فعالیت می کند، اهمیتی ندارد. تلاش کنید تا مصرف کنندگان خود را از طریق راه حل‌های مختلف مثل پاسخ دادن به تلفن و پیگیری درخواست‌ها و پیشنهادات و انتقادات آن ها به خود نزدیک کنید. در این صورت کسب و کار شما به طور خودکار همانند منجنیق عمل خواهد کرد و محصول یا خدماتی که ارائه می‌کنید به دور دستها پرتاب خواهد شد.

 

پاسخگو باشید حتی در حین حرکت!

اگر ثانیه‌ها به فرصتهای مناسبی تقسم شوند، می‌تواند چرخ دنده‌های کسب و کار شما را تغییر دهد. اگر یک کارآفرین هستید، در هر برهه از زمان ارتباط خود را با مخاطبین، مشتریان یا بازار هدف خاموش نکنید. این حرف به این معنی نیست که شما باید به میز کسب و کارتان زنجیر شوید یا خارج از دفتر کاری به زندگی خود نرسید. شما ممکن است از یک تعطیلات کوتاه مدت در شمال کشور لذت ببرید، در آفتاب و شن و ماسه کویر غوطه ور شوید یا در یک سفر کاری به یک قسمت دیگر از کره زمین رفته باشید، یک تلفن هوشمند، یک اتصال به اینترنت؛ فرصتی برای “ارتباط با مشتری” را فراهم میکند.

به عنوان مثال، تعطیلات نباید مانع از ارتباط شما با مشتریان باشد. با اتصال به منشی مجازی و یا سیستم‌های جدید روابط عمومی به صورت دفترکار مجازی که همیشه برای پاسخگویی به مشتریان شما آماده است، می توانید ارتباط خود با مشتریان را حفظ کنید. البته در کشورهای خارجی با استفاده از برنامه‌های متعدد تلفن‌های هوشمند این امکان برای کارآفرینان و صاحبان کسب و کارها فراهم است. زمانی را قبل از خواب یا ساعت مشخصی در طول روز را به مدت بسیار کوتاه در اختیار مخاطبین خود قرار دهید.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *