Skip to content

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

Home مشاوره دیجیتال مارکتینگ

چرا باید برای کسب و کار خود از مشاور استفاده کنید؟

در محیط اقتصادی کنونی، مهم است که کسب‌وکارها راه‌هایی برای برجسته‌تر شدن، تشدید فعالیت‌های خود و افزایش درآمدهای خود و در عین حال پایین نگه داشتن هزینه‌ها بیابند. از آنجایی که بسیاری از کسب و کارها تلاش می کنند تا از رقبا جلوتر بمانند، عملیات روزانه کسب و کار برای مشغول نگه داشتن مدیریت بیش از حد کافی است، به خصوص در مشاغل کوچکتر که صاحبان یا مدیران نیاز به راهنمایی بیشتری دارند. انتخاب استفاده از یک تیم مشاور باتجربه ممکن است به کسب و کارها به جای تلاش برای حفظ وضعیت موجود، توانایی رشد را بدهد.

مشاورها چه کسانی هستند؟

مشاوران تجاری می‌توانند از حسابداران رسمی (CPA)، وکلای متخصص در قانون تجارت متخصصین دیجیتال مارکتینگ یا شرکت‌های مشاوره‌ای که خدماتی را ارائه می‌دهند که برای طیف وسیع‌تری از فعالیت‌های مرتبط با کسب‌وکار مانند مدیریت، فروش یا بازاریابی اعمال می‌شود، باشد. مزیت شماره یک که مشاوران می توانند به کسب و کارها ارائه دهند این است که می توانند به طور موقت تجربه و تخصص  را ارائه نمایند.

استخدام مشاور به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که فقط برای خدماتی که نیاز دارند، به جای سرمایه‌گذاری در فناوری‌های گران قیمت یا پرداخت هزینه برای نگه‌داشتن کارکنانی که ممکن است همیشه مورد نیاز نباشند، هزینه کنند. علاوه بر این، استخدام مشاور مزایای هزینه‌ای مرتبط با فقدان مالیات، نیاز به پرداخت مزایا یا مسائل مربوط به منابع انسانی را که با استخدام یک کارمند تمام وقت جدید مرتبط است، ممکن می‌سازد.

هزینه های مربوط به استخدام مشاور نیز مقیاس پذیر است، بنابراین شرکت می تواند هزینه ها را ردیابی کند و آنها را با پروژه های تکمیل شده توسط مشاور مطابقت دهد. این به شرکت ها اجازه می دهد تا ارزش ارائه شده توسط مشاور را تجزیه و تحلیل کند. در نهایت، زمانی که شرکت دیگر نیازی به خدمات مشاور نداشته باشد، رابطه به راحتی قطع می شود.

مشاوران همچنین ارزش قابل توجهی را برای یک سازمان فراهم می کنند. آنها می توانند به توسعه استراتژی هایی برای رشد یا مدیریت پروژه ها کمک کنند. از آنجایی که مشاوران به یک شرکت متعهد نیستند، آنها تجربیاتی را از شرکت‌ها و صنایع مختلف به ارمغان می‌آورند که به آنها اجازه می‌دهد راه‌حل‌های خلاقانه ارائه دهند. آنها می توانند دیدگاهی عینی ارائه دهند که به ایده های متنوع تری نسبت به آنچه که صرفاً توسط کارکنان سازمان ارائه می شود، تبدیل شود.

یک مشاور ممکن است سطح بالاتری از تخصص تجاری نسبت به یک کارمند معمولی داشته باشد و بتواند راه حل های منحصر به فردی را برای مشاغل ارائه دهد. شرکت‌ها ممکن است بخواهند مزیت‌های سطح تخصص را که مشاور می‌تواند به ارمغان بیاورد، و همچنین اینکه چگونه می‌توانند از داشتن یک برنامه استراتژیک تثبیت‌شده سود ببرند، در نظر بگیرند.

داشتن کارمندان تمام وقت مزایای خاص خود را از جمله تجربه خاص در صنعت، توانایی انجام وظایف سازمانی متنوع، حضور تمام وقت در محل و دستمزد معین فراهم می کند. با این حال، برای بسیاری از شرکت ها، انعطاف پذیری ارائه شده توسط یک مشاور خارجی می تواند مقرون به صرفه ترین و با ارزش ترین گزینه برای توسعه کسب و کار و رشد درآمد باشد.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ چیست؟

برخی از شرکت‌ها ممکن است پروژه‌ای داشته باشند که آنها را ملزم به اجرای استراتژی‌های تجاری موفق در فضای مجازی کند. این شرکت‌ها ممکن است به استخدام مشاوران دیجیتالی نیاز داشته باشند تا به آنها کمک کند که داده‌های کسب‌وکار خود را به طور مؤثرتری تجزیه و تحلیل کرده، برنامه‌هایی را بر اساس آن داده‌ها توسعه دهند و به نتایج قابل اندازه‌گیری دست یابند. اگر از کار خلاقانه با داده‌ها و محتوا برای دستیابی به اهداف فروش و بازاریابی لذت می‌برید، ممکن است بخواهید در مورد حرفه به عنوان مشاور دیجیتال اطلاعات بیشتری کسب کنید. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که مشاور دیجیتال چیست، مشاوران دیجیتال چه کار می‌کنند، شرایط لازم برای تبدیل شدن به یک مشاور دیجیتال و سوالات متداول در مورد مشاوران دیجیتال.

مشاور دیجیتال مارکتینگ

مشاور دیجیتال مارکتینگ یک مشاور تجاری و استراتژیست است. مشاوران دیجیتال معمولاً خود اشتغال هستند و با مشتریان مختلفی کار می‌کنند. آنها در کانال‌ها، پلتفرم‌ها، ابزارها و تکنیک‌های دیجیتال به خوبی مسلط هستند. آنها به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا استراتژی‌هایی در بازاریابی، روابط عمومی، توسعه وب، برندسازی و زمینه‌های دیجیتال مرتبط ایجاد و پیاده‌سازی کنند. شرکت‌ها مشاوران دیجیتال را استخدام می‌کنند تا کسب‌وکارشان بتواند به مخاطبان بیشتری دست یابد، مشتریان بالقوه و فعلی را جذب کند، استراتژی‌های بازاریابی را بهبود بخشد و فروش را افزایش دهد.

مطالب مرتبط: چگونه در 10 مرحله، کسب و کار مشاوره ای خود را راه اندازی کنید.

مشاور دیجیتال مارکتینگ چه می‌کند؟

برخی از مشاوران دیجیتال در یک فضای اینترنتی یا تکنیک دیجیتال خاص تخصص دارند. سایر مشاوران دیجیتال دانش گسترده تری از انواع پلتفرم‌ها و استراتژی‌های دیجیتال دارند. مشاوران دیجیتال معمولاً با ابزارها و طرح‌های دیجیتال به کسب‌وکارها کمک می‌کنند، از جمله:

  • بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
  • توسعه محتوا
  • کمپین‌های تبلیغاتی دیجیتال
  • قیف‌های فروش
  • بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی
  • تبلیغات ویدیویی
  • کسب درآمد
  • طراحی وب سایت
  • بازاریابی ایمیلی