Skip to content

تحول دیجیتال؛ گذر از بازار سنتی به بازار اینترنتی

Home وبلاگ تحول دیجیتال؛ گذر از بازار سنتی به بازار اینترنتی
2.5/5 - (2 امتیاز)

آینده کسب و کارها چگونه خواهد بود؟

تغییرات همیشه موجب ایجاد چالش می‌شود، انتقال یک کسب و کار سنتی به بستر دیجیتال موجب تغییرات اساسی خواهد بود که نحوه فعالیت و نحوه ارائه محصول یا خدمات و یا حتی نحوه ارتباط با مشتری را در بر خواهد گرفت.

امروزه در عصر تحول دیجیتال، جوامع به مراکز تولید کالاها و خدمات مختلف تبدیل شده‌اند، مرزها باز شده و اکنون دسترسی‌‌ها تغییر یافته به طوری که نحوه کار، زندگی و ارتباطات باهم نسبتا سازگار شده است. به همین دلیل مشاغل نیز با فناوری‌های جدید و هم با نحوه کار و عملکرد خود سازگاری بیشتری دارند که این امر موجب می‌شود داد و ستد در بازارهای جهانی آسان‌تر شود. اما تغییر تجارت سنتی و انتقال آن به عملیات آنلاین و دیجیتال امری دلهره‌آور است.

در نظر متخصصین: یکی از کارآمدترین راه‌ها برای شروع انتقال یک کسب و کار به فعالیت‌های آنلاین و دیجیتال، انجام آن در چند مرحله یا چند بخش است. به این ترتیب، کسب و کار و اعضا می‌توانند بدون ایجاد شکاف در بین روش قدیمی و بستر دیجیتال جدید، تنظیمات و اقدامات لازم را انجام دهند.

مزایای استفاده از تجارت آنلاین

تحول در کسب وکار و بهره‌مندی از فناوری دیجیتال، شکاف بین تجارت سنتی و تجارت آنلاین را به شدت کاهش می‌دهد. متخصصین و کارشناس‌های حوزه اقتصادی جهانی پیش‌بینی می‌کنند در سال 2022 تجارت جهانی الکترونیکی از رقم 54/6 تریلیون دلار آمریکا صعود خواهد کرد که این نشان می‌دهد خرید آنلاین یکی از محبوبترین‌ها در سراسر جهان بوده و جای پیشرفت بسیاری نیز دارد.

یکی دیگر از مزایای انتقال از مشاغل سنتی راه اندازی شده به عملیات آنلاین، کاهش برخی از هزینه‌های اداری و سربار است. در حالت ایده آل، انتقال به یک سیستم عامل آنلاین به طور قابل توجهی هزینه‌های مدیریت را کاهش می‌دهد. با از بین بردن فروشگاه فیزیکی‌، مشاغل می‌توانند هزینه‌های سربار را به توسعه‌، تحقیق و توسعه تجارت و سایر راه‌های تجاری اختصاص دهند که بالقوه آن را به موفقیت می‌رساند.

از آوریل سال 2020، حدود 4/57 میلیارد کاربر اینترنت فعال در سراسر جهان وجود دارد و این رقم شامل 59٪ کل جمعیت جهانی است. با وجود این تعداد مصرف کننده بالقوه، انتقال به یک پلت فرم آنلاین باعث افزایش درآمد می‌شود و در حالت ایده آل، هزینه‌های سربار را کاهش می‌دهد.

در نظر متخصصین: توصیه می‌شود هنگام انتقال کسب و کار به یک عملیات آنلاین و کسب و کار دیجیتال، محتوایی تهیه کنید که بازار مورد نظر را هدف قرار دهد. ایجاد یک وب سایت عمومی و فعالیت آنلاین در رسانه و شبکه‌های اجتماعی ایده خوبی است، در نظر داشته باشید ایجاد یک تجارت دیجیتال کاملاً فکر شده، آن را از سایرین متمایز می کند.

دسترسی آسان تر برای مصرف کنندگان

اکنون مصرف کنندگان بالقوه خارج از بازار محلی می‌توانند با این تجارت در ارتباط باشند. داشتن تجارت آنلاین به معنای داشتن مخاطبین و دامنه جهانی است. آنها با سهولت به اطلاعات تجارت شما دسترسی داشته و می‌توانند مشتری شما باشند.

تاریخ بشریت نشان داده است هر فناوری جدیدی که در جامعه اختراع و معرفی شود انقلابی در نحوه کار و زندگی ایجاد خواهد کرد. در طول انقلاب صنعتی، جوامع به اجبار خود را با فناوری‌های جدید وفق دادند تا از چرخه زندگی عمومی در عصر جدید کنار گذاشته نشوند.

استراتژی تبلیغات بهتر با هزینه کمتر

تقریباً 3.725 میلیارد نفر از سال 2002 در رسانه‌های اجتماعی فعال هستند. بنابراین‌، حضور آنلاین می‌تواند راه‌های ارتباطی با مشتری‌، تبلیغ محصولات یا خدمات جدید‌، تبلیغ محصولات موجود‌، ایجاد فرصت‌های تجاری را افزایش داده و جامعه‌ای بزرگ از مصرف کنندگان بصورت آنلاین را فراهم آورد.

در نظر متخصصین: توصیه می‌شود قبل از راه اندازی هرگونه استراتژی تبلیغاتی، چگونگی تصرف بازار هدف خود را درک کنید. یک طرح بازاریابی دیجیتال کاملاً منظم و فکر شده به روند کسب و کار کمک کرده و تبلیغات “کم هزینه و حتی رایگان” را از طریق ماهیت اشتراک مطالب در رسانه‌های اجتماعی فراهم می‌کند.

نتایج مدیریت کاهش هزینه

در نگاه متخصصین: یک تجارت ممکن است تجارت آجر، ملات و یا کار بنایی باشد، با داشتن بستر دیجیتال قابلیت مشاهده آنلاین افزایش یافته و کسب و کارهای مکمل با آن موجب پیشرفت می‌شوند. مثل فروش محصولات پیش ساخته سیمانی، فروش بلوک و قطعات بتنی، فروش طرح‌های انحصاری، اخذ نمایندگی محصولات و خدمات مرتبط و گزینه‌های بسیار متعدد دیگری که امروزه در سراسر جهان در حال انجام است.

بهبود پشتیبانی از مشتری

%90 از مصرف کنندگان انتظار دارند که شرکت‌ها خدمات پورتال آنلاین برای ارائه خدمات به مشتریان داشته باشند. در یک بستر آنلاین، به مشاغل این فرصت داده می‌شود تا به طور موثر و مداوم با مصرف کنندگان خود ارتباط برقرار کنند. با وجود این شرایط، شما اطلاعاتی که مصرف کنندگان به دنبال آن هستند را از قبل در وب سایت کسب و کار خود حاضر کرده‌اید و لازم نیست مشتری برای کسب اطلاعات حضوری مراجعه کند که این امر موجب کاهش هزینه نیز خواهد شد.

در نگاه متخصصین: هنگام تصمیم‌گیری برای انتقال کسب و کار خود به یک بستر آنلاین، توصیه می‌شود با متخصصانی مشورت کنید که کل مراحل کار را می‌دانند. انجام این کار به تنهایی و بدون داشتن اطلاعات کافی و تخصصی ممکن است وسوسه انگیز باشد و موجب زیان شود، با این حال، برای سهولت انتقال به یک بستر آنلاین باید از برخی استراتژی‌های مناسب به کمک متخصصین این حوزه استفاده کرد.

نتیجه: هدف ثبتینه از این مقاله ارائه راهنمای کلی در مبحث کسب و کار دیجیتال و آنلاین است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تشکیل دفتر مجازی و راه اندازی کسب و کار دیجیتال و آنلاین، می‌توانید با شماره تماس 33488469-044 در ارتباط باشید تا مشاوران و متخصصین ما برای کمک به شما در زمینه انتقال تجارت به یک فعالیت آنلاین راهنمایی‌های لازم را ارائه نمایند.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *