Skip to content

5 روش کم هزینه برای بازاریابی مشاغل کوچک

Home علم و فناوری وبلاگ 5 روش کم هزینه برای بازاریابی مشاغل کوچک
5/5 - (5 امتیاز)
بازاریابی مشاغل کوچک بالاخص بخش هزینه می‌تواند یک چالش واقعی باشد. برای مشاغل کوچکتر، این چالش می‌تواند حتی دشوارتر شود. بسیاری از ایده‌های بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک وجود دارد که کمک می‌کند این چالش کمی آسان‌تر شود.

به لطف اینترنت و طیف وسیعی از ایده‌های بازاریابی کسب و کارهای کوچک که امروزه همه ما به آنها دسترسی داریم، بازاریابی مشاغل کوچک در واقع بسیار ساده تر از گذشته شده است. در واقع، با تجربه و دانش بسیار کم، تقریباً هر کسی می‌تواند تجارت کوچک خود را راه اندازی کند، به شرطی که شما یک محصول یا خدمات خوب ارائه دهید.

ما می‌توانیم تمام روز را در مورد اینکه شروع یک کسب‌وکار کوچک می‌تواند آسان باشد صحبت کنیم، اما مثال‌ها چیزی است که واقعاً همه را هیجان زده می‌کند و شاید سختی و زحمت زیادی داشته باشد. بنابراین، بدون هیچ مقدمه‌ای، بیایید به 5 ایده اقتصادی کوچک و مقرون به صرفه بپردازیم تا به شما در شروع کار کمک کند.

5 ایده اقتصادی برای کسب  کارهای کوچک

بروشورها

برای بازاریابی مشاغل کوچک؛ بروشورها قرن‌ها وجود داشته اند و یکی از بهترین ایده‌های بازاریابی هستند. به تعداد بروشورهایی که در طی سال‌ها در محل‌های مختلف دریافت کرده‌اید، فکر کنید. دلیل زیاد بودن آن این است که آنها راهی ارزان برای تبلیغ کسب و کار شما هستند و افراد زیادی از آنها استفاده می‍کنند. این یک استراتژی بازاریابی بسیار ارزان است.

بروشور گروه ثبتی، حقوقی و اداری آنیل / طراح : سعید علینقیان

شبکه‌های اجتماعی

همه افراد، تکرار می‌کنم، همه در شبکه‌های اجتماعی هستند. به معنای واقعی کلمه میلیون‌ها نفر در یک سایت واحد جمع شده‌اند. این یک  فرصت بازاریابی عالی برای همه به ویژه مشاغل خانگی و استارت آپ‌ها است. بهترین قسمت در مورد شبکه های اجتماعی این است که با وجود دسترسی تعداد زیادی از کاربران به آن تقریبا رایگان است.

شبکه های اجتماعی بخشی از زندگی واقعی انسان‌ها

برای بازاریابی مشاغل کوچک و شروع کسب و کار خود در رسانه‌های اجتماعی، سعی کنید فقط چند رسانه را برای پست کردن مرتب انتخاب کنید. سعی کنید محتوای یکسانی را در تمام پلتفرم‌هایی که انتخاب می‌کنید حفظ کنید و ثابت بمانید. با گذشت زمان، پایگاه هواداران خود و آنچه که آنها به دنبال آن هستند را بهتر درک خواهید کرد. هنگامی که این کار را انجام دادید، می توانید به پلتفرم های دیگر گسترش دهید و همان فرمول را اعمال کنید.

شبکه‌های اجتماعی یکی از مقرون به صرفه ترین ایده‌های بازاریابی کسب و کارها هستند. با ایجاد حساب‌ در هر پلتفرم، شانس بیشتری برای شناخته شدن برند خود و دستیابی به مخاطبان هدف خود با افزایش نتایج جستجوی سئو دارید.

وب سایت

درست همانطور که رسانه‌های اجتماعی نتایج جستجوی SEO شما را افزایش می‌دهند، وب سایتی که به محصولات و یا خدمات برند شما اختصاص داده شده است نیز این کار را انجام می‌دهد. تقریباً هر کسب و کاری در این سیاره به صورت آنلاین حضور دارد، و این کاملاً حیاتی است که شما نیز این کار را انجام دهید.

سامانه جامع خدمات ثبتی، حقوقی، اداری/ ثبتینه

 

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که ساخت یک وب سایت یک هزینه اضافی و بزرگ است. مسلماً، وقتی نوبت به پلتفرم دیجیتالی شما می‌رسد، صرف هزینه بیشتر باعث بازگشت سرمایه بالاتر در مدت زمان کوتاهتر می شود؛ اما مسیرهای مقرون‌به‌ صرفه‌تری نیز وجود دارد. وب سایت شما در ابتدا لازم نیست مفصل یا حتی آنقدر دقیق باشد، اما باید اطلاعات اولیه در مورد برند شما ارائه دهد.

به یاد داشته باشید، عنوان این مقاله ایده‌های بازاریابی کسب و کار کوچک «مقرون به صرفه» است. تا زمانی که روی بازاریابی مناسب سرمایه‌گذاری می‌کنید و یک بازگشت سرمایه خوب به دست می‌آورید، قطعاً مقرون به صرفه است. بنابراین، برای راه‌اندازی وب‌سایت کسب‌وکار کوچک خود، سعی کنید اطلاعات اساسی زیر را در آن قرار دهید:

  • نام و نشان شرکت
  • اطلاعات در مورد کاری که انجام می‌دهید (آگاهی شما، جایگاه شما)
  • اطلاعات تماس
  • اطلاعات در مورد محصول/خدمات شرکت
  • آدرس همه رسانه‌های اجتماعی شرکت

موارد بسیار مفیدی وجود دارد که می‌توانید به سایت خود اضافه کنید، بنابراین می توان در صورت نیاز موارد بیشتری را به لیست بالا اضافه کرد، به این موضوع توجه داشته باشید که وب سایت تصویر برند شماست. بنابراین فقط به صرفه جویی در هزینه ها توجه نکنید، گاهی بهتر است برای برندسازی بهتر و شناخته شدن کمی هزینه های خود را افزایش دهید ولی وب سایتی بهینه داشته باشید.

وبلاگ

اگر می خواهید یک وب سایت راه اندازی کنید، ممکن است بخواهید یک وبلاگ را به آن ضمیمه کنید. وبلاگ ها راهی عالی برای هدایت ترافیک به وب سایت شما با استفاده از کلمات کلیدی هستند. البته، می توان کارهای بیشتری را هم انجام داد ولی افزایش ورودی از طریق وبلاگ می تواند به فروش شما کمک شایانی کند. استفاده درست از وبلاگ می تواند به شناخت بهتر برند شما نیز کمک زیادی کند.

وبلاگ‌ها بخش مهمی از سایت‌های تجاری هستند

راه اندازی بلاگ برخلاف آنچه که به نظر می آید، کار پیچیده ای نیست. وبلاگ ها در واقع برای پاسخگویی به سوالات کاربران اینترنتی استفاده می شوند. هنگامی که کاربر جدید برای مطالعه یک مقاله به سایت شما مراجعه می کند، شما می توانید با ایجاد ارتباط درست بین موضوع مقاله و خدمات تان به کاربر در مورد خدمات و محصولات خود اطلاعات دهید. البته برای برخی خدمات یا محصولات بخش بلاگ دشواری های بیشتری دارد ولی در حالت کلی راه اندازی بلاگ یک راه موثر برای افزایش فروش است.

توجه داشته باشید که در بلاگ ها باید صریح و قاطع پاسخ کاربر را دهید تا کاربر به جوابی که می خواست دست یابد، تا به سایت شما اعتماد پیدا کند و بعدا هم برای یافتن پاسخ سوالاتش به سایت شما مراجعه کند.

کارت ویزیت

اهمیت کارت های ویزیت را قبول داشته باشید یا نه؟ سال‌ها در صدر فهرست ایده‌های بازاریابی کسب‌وکارهای کوچک قرار داشته‌اند، و این موضوع دلیل خوبی هم دارد:

  • کارت های ویزیت ارزان هستند
  • می‌توانند با سرعت در هر شرایطی تولید شوند.
  • کوچک هستند و به راحتی به دیگران تقدیم میشوند
  • این پتانسیل را دارند که بدون استفاده از کلمات کلیدی در مقابل مخاطبان زیادی قرار بگیرند

کارت ویزیت گروه ثبتی، حقوقی و اداری آنیل/ طراح: سعید علینقیان

استفاده از کارت ویزیت نکات مثبت زیادی دارد، اما ما بیشتر در مورد نکات منفی می‌شنویم. به هر حال، چند بار به شما کارت ویزیت داده اند که فقط آن را بچرخانید و دور بیندازید؟ حتی اگر حساب کنیم که تعداد زیادی از افراد کارت ویزیت را دور می اندازند، با این حال افراد زیادی نیز از همین طریق با کسب و کار شما آشنا می شوند و تبدیل به مشتریان واقعی شما می شوند.

کارت ویزیت یکی از بهترین ایده‌های بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک می باشد که کاملاً مقرون به صرفه است. تنها چیزی که واقعاً برای کارت ویزیت نیاز است یک طراحی زیبا و اطلاعات مفید می باشد و چند نکته مفید برای انجام درست آن وجود دارد:


  • از طرحی تمیز و خوانا استفاده کنید
  • از یک کاغذ محکم و با کیفیت استفاده کنید
  • مشتریان را با اطلاعات زیاد غرق نکنید


ایده‌های خلاقانه برای کارت ویزیت

می‌توانید خلاق باشید و از رنگ‌ها و طرح‌های پر زرق و برق استفاده کنید، یا می‌توانید مسیر متفاوتی را انتخاب کنید و مینیمالیستی بمانید. در مورد قرار دادن مقدار مناسب اطلاعات روی کارت، فقط به یاد داشته باشید که کارت برای جلب توجه کاربران، پاسخ به چند سوال بسیار اساسی و ایجاد تمایل آنها برای تماس با شما است. بسته به برند، یک کارت ویزیت می‌تواند بسیار متفاوت از کارت‌های دیگر باشد.


مطمئن شوید که کارت ویزیت با کسب و کار شما مطابقت دارد و بقیه کار را به کارت بسپارید.

 


راه اندازی یک کسب و کار کوچک جدید بسیار دشوار است. علاوه بر بازاریابی، بسیاری از زمینه‌های دیگر برای نگرانی، پیگیری و بهبود در کسب و کارهای جدید وجود دارد. اما همه این کارها ارزشش را دارد. تنها چیزی که واقعاً نیاز دارید یک محصول خوب و عزم راسخ است تا بتوانید در کمترین زمان در اوج قرار بگیرید. البته، این فهرست از ایده‌های مقرون‌به‌صرفه کسب‌وکار کوچک نیز احتمالاً برای کسب و کار شما می تواند کمک کننده باشد. توصیه می کنیم از این مطلب برای بهبود کسب و کار خود استفاده کنید. همچنین شرکت ثبتینه همراه شماست تا در این مسیر راهنمایی های لازم را به شما برساند و در انجام کارهای مختلف شرکت تان همراه تان باشد.


از ثبتینه بی نهایت مشاوره رایگان بگیرید. 

11 Comments

  1. مطالب بسیار جامع و مفیده متشکرم🙏🏻🌹

  2. الان خوشبختانه فضای مجازی باعث شده مشاغل کوچیک خیلی راحت تر از قبل بتونن خودشون رو به نمایش بذارند ولی در کنار فضای مجازی از بقیه ی موارد نباید غافل شد!
    ممنونم بابت راهنمایی های خوبتون

  3. ممنون از اطلاعات مفید و مطالب دقیقی که ذکر فرمودید که جواب خیلی از سوالات رو میشه اینجا پیدا کرد.

  4. با سلام
    با توجه به پنج موردی که بهش اشاره شده، واقعا اگه یک کسب و کار کوچیک بهش عمل کنه کلی باعث موفقیت و پیشرفت کارش میشه.
    ممنون از مطالب خوبی که در اختیار ما قرار میدید.
    موفق باشید

  5. من اخیرا مقاله های شمارو مطالعه میکنم.این مقاله و مقاله های دیگر هم به خوبی نوشته شده و شامل توصیه های کاربردی است.
    با تشکر از شما و ادامه این مقالات خوب….

  6. فضای مجازی فرصتی عالی حتی برای خانم های خانه داریست که دیگه باید کسب درآمد رو تجربه کنند و از توانمندی های خودشون بهره ببرند اما در کنار آن نیاز به اطلاعات جامعی دارند تا در این فضای بشدت رقابتی و پرز ایده و خلاقیت بتوانند جایگاه خودشون رو حفظ کنند و عقب نمانند.
    این سایت راه کارهای مفیدی در اختیار این چنین افرادی میذاره

  7. مطالب بسیار جامع و روان بود، ممنون از زحمات و راهنمایی هاتون

  8. ممنون بابت نکات کلیدی که اشاره فرمودید.بی شک راهکارهلی ارائه شده سکوی پرتابی خواهد بود جهت افزایش و ترقی پیج های کاری

  9. ممنون از اطلاعات جامع و‌کاملتون🙏💙

  10. با سلام و احترام خدمت شرکت ثبتینه و همکاران محترم
    به نظر شخصی بنده ، تبلیغات به عنوان هزینه تلقی نشده و یک نوع سرمایه گذاری برای افزایش تعداد مشتری و شناخته شدن محسوب می شود .
    و این 5 موردی که در این مقاله گفته شده بهترین راهکارها برای تبلیغات و شناخته شدن هست .
    از شرکت ثبتینه هم برای درج و انتشار این مقاله ممنون میشم که این اطلاعات رو به نحو احسن توضیح دادن.
    تشکر ویژه هم بابت درج اسم بنده در این مقاله .


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *