Skip to content

اخذ پروانه کسب در ارومیه

Home اخذ پروانه کسب در ارومیه

اخذ پروانه کسب

یکی از مهمترین و اصلی ترین مدارکی که برای شروع یک کسب و کار نیاز است، جواز کسب می باشد؛ برای اینکه بتوانید با خیال راحت اقدام به شروع کسب و کار خود کنید نیاز به اخذ پروانه کسب است. برای افتتاح اکثر کسب و کارها به صورت قانونی، شما باید حتما مجوز یا همان پروانه کسب داشته باشید.

 برای این کار نیاز به یک سری مدارک و طی کردن یک سری مراحل و شرایط است که بدون آنها نمی توانید حرفه خود را به صورت قانونی شروع کنید. اگر کسب و کار خود را به تازگی ایجاد کرده اید پیشنهاد می کنیم برای اینکه بتوانید با اطمینان و به طور صحیح اقدام به اخذ پروانه کسب در ارومیه کنید، با ما همراه باشید.

پروانه کسب چیست؟

برای شروع هر کسب و کاری یا تاسیس مغازه و فروشگاه شما نیاز به اخذ جواز کسب دارید و با گرفتن آن می توانید کار خود را به صورت قانونی شروع کنید، در صورت نداشتن پروانه کسب، مراجع ذی ربط مانند شهرداری می تواند مغازه یا کارگاه شما را پلمپ نمایند؛ همچنین ممکن است جریمه های سنگینی برای شما در نظر بگیرند و برای پیشگیری از این عواقب در ابتدای شروع کار اقدام به گرفتن پروانه کسب نمایید.

در اصل پروانه کسب اجازه نامه ای است که بر اساس قانون نظام صنفی به شما اجازه شروع و ادامه کسب و کار و حرفه تان را می دهد، طبق قانون نظام صنفی، شما برای شروع کردن هر شغلی باید اقدام به دریافت پروانه کسب کرده و مستلزم داشتن صلاحیت باشید در غیر این صورت فعالیت شما غیر قانونی شناخته می شود؛ شما با دریافت این سند تجاری و اخذ پروانه کسب می توانید با اطمینان زیاد و بدون نگرانی، کار و حرفه خود را شروع کنید.

مدارک لازم برای ثبت نام پروانه کسب برای اشخاص حقوقی

برای اشخاص حقوقی یا حقیقی، دریافت پروانه کسب لازم و ضروری است، در این نوع جواز کسب، شما مجوزهای لازم را به نام شرکت دریافت می‌کنید و می‌توان از آن برای تاسیس موسسات خدماتی، تجاری و تولیدی استفاده کرد. از مهمترین و اصلی ترین مدارک برای گرفتن جواز کسب می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • روزنامه رسمی شرکت
  • اساسنامه شرکت
  • سند مالکیت یا اجاره نامه واحد تجاری یا شرکت
  • مهر شرکت مورد نظر
  • ارائه کد اقتصادی و رهگیری مربوط به پیش ثبت نام مالیات
  • تصویر کپی عدم سوء پیشینه متقاضی دریافت پروانه کسب
  • کپی کارت ملی متقاضیان
  • تمام صفحات شناسنامه متقاضی و کپی آن ها
  • آخرین اظهارنامه مالیاتی
  • کپی پشت و رو از کارت پایان خدمت آقایان

مدارک لازم برای ثبت نام پروانه کسب برای اشخاص حقیقی

برای شروع هر کاری نیاز به اخذ پروانه کسب از واحدهای صنفی مربوطه می باشد، امروزه نیاز است تا تمام افراد حقیقی برای شروع کسب و کار خود اقدام به گرفتن جواز کسب موقت یا دائم نمایند؛ برای گرفتن این مجوز نیاز به مدارک مختلفی است که شما با ارائه یک یا چند عدد از آنها می توانید اقدام به اخذ جواز کسب کنید:

  • سند مالکیت به نام متقاضی
  • اجاره نامه رسمی به نام متقاضی
  • ارائه رسید پرداخت اجاره بهای معتبر
  • مبایعه نامه
  • ارائه قرارداد اجاره برای محل کسب با نهادها و ادارات دولتی یا خصوصی مختلف
  • تصویر اسکن شده از کارت ملی متقاضی
  • تصویر اسکن شده از شناسنامه
  • تصویر اسکن شده از سند مالکیت یا اجاره نامه

بهتر است بدانید؛ در برخی مواقع و با توجه به نوع شغل، شما باید اقدام به ارائه کارت بهداشت نمایید.

شرایط اخذ پروانه کسب در ارومیه

برای تاسیس و داشتن هر شغلی شما باید پروانه کسب مربوط به همان حرفه و شغل را داشته باشید، در حال حاضر اشخاص حقیقی و حقوقی در ارومیه در صورت داشتن شرایط لازم و کامل بودن مدارک، می توانند اقدام به دریافت پروانه کسب نمایند.

در ابتدا شما باید تمام مدارکی که صنف و حوزه مورد نظر تعیین کرده است را ارائه نموده و پس از آن منتظر نتیجه باشید، شما باید در زمینه کار و حرفه ای که می خواهید در آن فعالیت کنید به صنف مورد نظر و مخصوص همان کار مراجعه کرده و تقاضای خود را با آنها در میان بگذارید، هر کدام از این موسسات مدارک مختلفی را از شما تقاضا می کنند که شما باید بر اساس درخواست آنها، مدارک را آماده کرده و به آنها تقدیم نمایید.

در حال حاضر برای تمامی مشاغل و اصناف امکان گرفتن پروانه کسب وجود دارد علاوه بر این به طور معمول حدود ۳ تا ۴ هفته زمان نیاز است تا مدارک شما تایید شود و پروانه کسب برای شما صادر گردد.

مراحل ثبت نام و اخذ پروانه کسب

به طور معمول بیشتر مراحل ثبت نام و اخذ پروانه کسب در سراسر کشور ایران به صورت یکسان انجام می شود و نیاز است تا شما یک سری مراحل را طی کرده و بر اساس صنف مورد نظر مدارک مختلفی را تهیه نمایید؛ برای گرفتن و صدور پروانه کسب در ابتدا شما باید یک درخواست کتبی مبنی بر آن ارائه دهید، در مرحله بعد به متقاضی دریافت جواز کسب، یک رسید ارائه می شود، در طی مراحل بعد کمیسیون بازرسی اتحادیه باید از محل کار بازدید کرده و یک گزارش برای اخذ مجوز کسب ارائه دهند و در آخر درخواست فرد در جلسه هیئت مدیره بررسی می‌ شود و در صورت نبودن هیچ گونه مشکل، فرد متقاضی موفق به دریافت جواز کسب می گردد.

هزینه ثبت نام اینترنتی پروانه کسب

برای ثبت نام اینترنتی پروانه کسب شما باید به سایت ایران اصناف که سایت ثبت نام اینترنتی برای دریافت جواز کسب است مراجعه کنید، در ابتدا باید به درگاه ملی مجوزهای کشور مراجعه کرده و پس از گرفتن کد پیگیری، به سامانه ایران اصناف رفته و با وارد کردن کد اخذ شده، ثبت نام خود را انجام دهید. هزینه ثبت نام مورد نظر بر اساس نوع صنف و حرفه مربوطه تفاوت می باشد. در حال حاضر هزینه این ثبت نام به صورت مرتب و سالیانه تغییر می کند و در صورت تمایل از اطلاع آن باید به سایت ذکر شده مراجعه کرد یا از مراجع ذیربط در مورد هزینه دقیق سوال نمایید.

سوالات متداول

هزینه ثبت نام برای اخذ پروانه کسب در ارومیه چقدر است؟

بر اساس نوع صنف، این هزینه متفاوت است و برای کسب اطلاعات دقیق و جزئیات بیشتر شما باید به سایت ایران اصناف مراجعه کنید.

سایت ثبت نام اینترنتی برای گرفتن جواز کسب چیست؟

شما باید به سایت ایران اصناف به آدرس iranianasnaf.ir مراجعه کرد و مراحل ثبت نام خود را در آن تکمیل کنید.

مدت زمان اخذ پروانه کسب در ارومیه چقدر است؟

این زمان می تواند بر اساس نوع شرکت که به صورت حقیقی یا حقوقی باشد و نوع شغل مورد نظر شما متفاوت است، ولی به طور معمول بین ۳ الی ۴ هفته بعد از تایید مدارک، پروانه کسب شما صادر می شود.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *